Kolika

12.11.2011 22:08

Dnes jsem za Cabískem přijela cca v 16:00. Jak jsem vyčistila nasedlala, šli jsme jezdit do haly. Tam jsme pracovali hlavně na přechodech a na pobídkách. Všechno bylo v pořádku. Po vykrokování jsem zavedla Cabíska do boxu, kde jsem ho odstrojila a převedla ven. Tam jsem ho čistila. Poté, co jsem ho vyčistila, jsem ho opět dala do boxu, kde měl večeři. (oves,seno) Čuchnul si k ovsu a šel k senu, řekla jsem si, že to má suchý a tak jsem mu přidala do žlabu vodu a jablíčko, jablko snědl, kousl do ovsa a to mu povypadalo z tlamky. Otočil se a mířil si to k senu, to přežvykoval, jak když musí, nakonec se rozhodl, že to taky jíst nebude. Povislá hlava, unavené oči, které potom zavřel. (18:10) Usoudila jsem, že mu zhasnu, že je unavený, ačkoli mi to díky času přišlo zvláštní. Po zhasnutí si asi za 5-10min lehl.. Šla jsem potom k němu a hladila ho na kebulce.. líbilo se mu to, v tom mi volala mamka a jak slyšel telefon, tak se postavil.. Mezitím jsem nic netušící odešla. Vrátila jsem se asi za 5min a ležel znovu, bylo mi to vážně divný.. Toto se opakovalo ještě jednou.. Poté jsem volala trenérovi P.S. a vše s ním probrala, usoudili jsme, že bych měla zavolat veterináře. V tom se mi vypnul telefon. Musela jsem čekat, než přijede mamka, což naštěstí trvalo už cca 5 min.. Popadla jsem telefon a ještě zavolala trenérovi. Po ukončení telefonátu jsem šla do klubovny. Mamka šla ke Cabískovi, který ležel a opět si stoupl. Než jsem došla do klubovny, mamka na mě volala, přiběhla jsem a viděla ho. Měl natažené všechny nohy (mamka řekla, že i pak hrabal předníma nohama a bručel), okamžitě jsem běžela pro vizitku, kde jsem měla napsané telefoní čísla na veterináře. Ihned jsem zavolala Věrce Pernicové a vše jí řekla. Domluvily jsme se na tom, že tu bude za 1,5h a že mám s Cabískem chodit 35minut. Šli jsme opět do haly a chodili. Vypadal opravdu špatně a když jsme se třeba zastavili, hrabal a chtěl si lehat.. Povislá hlava, nateklé oči a uši daleko od sebe směrem dolů. Hrůza.. Rozbrečela jsem se.. Hned jak jsme dochodili, dala jsem Cabíska do boxu, už si nelehl, hodně pil, opravdu snad 10minut pil. Poté jsme čekali na veterinářku. Cabík stál většinu času uprostřed boxu. Po přijezdu paní veterinářky, jsme se odebraly ke Cabíkovi, kde si ho poslechla a změřila mu teplotu. Zdál se být už v pořádku. Něco ho předtím přepadlo. Nakonec nedostal ani dietu. Ještě večer cca ve 22:00 jsem volala stájníkovi, aby Cabíska zkontroloval, byl v pořádku. Na ráno jsem domluvená s Eliškou, která jede na závody, tak že mi cca v 6:30 zavolá, jak to vypadá. Cabík ráno dostane poloviční dávku ovsa, může do výběhu i pod sedlo. Doufám, že noc bude dobrá, přeju si to <3 :)*

 

Dobrou Cabísku, hezké sny!

Děkuji také hodné paní veterinářce Paní Věrce Pernicové a mamce, která mi moc jak fyzicky, tak i psychicky pomohla a celou dobu byla se mnou :)

—————

Zpět